Pasty kanapkowe – codzienna porcja warzyw

Warzywa i owoce powinny, wraz z produktami pełnoziarnistymi, stanowić podstawę naszej diety. To z nich pozyskujemy najwięcej witamin i soli mineralnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Rekomendowanym minimum są trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców dziennie. W praktyce warzywa można jeść niemal bez ograniczeń. Ilość owoców powinno się zdecydowanie bardziej kontrolować, ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych oraz większą kaloryczność, jednak również w tym przypadku warto sięgać po jak najczęściej.

Pasty warzywne do kanapek

Pasty kanapkowe wykonane z surowych lub gotowanych warzyw to idealny pomysł na to, jak przemycić więcej warzyw do naszej diety. Sprawdzą się świetnie dla wegetarian i wegan, a w przypadku diety mięsnej stanowią bardzo ciekawe urozmaicenie codziennych kanapek. W zdecydowanej większości cechują się niską kalorycznością, przez co warto włączyć je do diety odchudzającej lub podczas redukcji.

Pomysły na pasty kanapkowe

Klasyczną pastą warzywną do kanapek jest hummus. Można go kupić niemal we wszystkich supermarketach. Wystarczy trochę poszukać, aby znaleźć produkt o bardzo dobrym składzie. Osoby, które lubią spędzać więcej czasu w kuchni, mogą pokusić się o samodzielne przygotowanie takiej pasty. Jej podstawą zawsze będzie ciecierzyca, którą należy dokładnie zblendować. Pozostałe składniki to już kwestia indywidualna. Warto trochę poeksperymentować i poszukać nowych smaków, wykorzystując różne przyprawy i dodatek innych warzyw.

Przepysznym pomysłem, zarówno dla dzieci jak i dorosłych, jest pasta z zielonego groszku. Aby ją przygotować, wystarczy rozgnieść widelcem zielony groszek z puszki. Pastę można dowolnie przyprawić, ale również bez żadnych dodatków smakuje wyśmienicie.

Bardzo podobnym pomysłem jest pasta z soczewicy. Można ją sporządzić z dowolnej, ugotowanej soczewicy. Aby przełamać nieco mdły i suchy smak, warto dodać dowolne inne warzywo, takie jak groszek, ugotowana marchewka lub fasola. Świetnym pomysłem będą również pestki dyni lub pestki słonecznika.

Pasty kanapkowe dla dzieci

Pasty kanapkowe są kolorowe i bardzo smaczne. Stanowią zatem świetny sposób na włączenie warzyw do diety dziecka, które nie przepada za surowymi marchewkami czy gotowanym brokułem. Dodatkowo wspólne przygotowywanie pasty z dzieckiem będzie świetnym sposobem na spędzanie czasu i zabawę.

Pasty warzywne doskonale sprawdzą się jako dodatek do II śniadania oraz na kolację. Mogą być wykorzystane także jako dipy do domowych chipsów oraz składnik sałatek. 

Jedzenie zdjęcie autorstwa timolina - pl.freepik.com